Terug naar blogs
Als Ikwiltegoed hebben we te maken met verschillende uitdagingen en een van de grootste uitdagingen is het voorkomen van fraude. Fraude kan naast de goede naam van ons bedrijf ook de koopervaring van klanten aantasten. Daarom is het belangrijk om maatregelen te nemen om fraude beter te herkennen en te voorkomen. In sommige gevallen betekent dat, dat Ikwiltegoed, zichtbare maatregelen treft bij aankopen van onze klanten. Immers willen wij geen ontevreden klanten die de waarde van hun aangeschafte tegoed zien verdampen.
Ook vragen we alertheid van onze klanten, trap niet in dubieuze verzoeken van derden om je code door te sturen.
Het beschermen van de klanten is voor Ikwiltegoed van groot belang. Het bedrijf neemt diverse maatregelen om fraude te voorkomen en de klanten te beschermen. Dit laat zien dat Ikwiltegoed niet alleen bezig is met het verkopen van producten en diensten, maar ook de verantwoordelijkheid neemt om de klanten te beschermen. Daarnaast streven we ernaar de snelste leverancier van Nederland te blijven, als de bestelling niet in aanmerking komt voor een extra controle, staat de code binnen drie seconden op je beeldscherm.
Om te beginnen probeert Ikwiltegoed zo veel mogelijk dubieuze e-mail domeinen te blokkeren. Concreet betekent dit dat deze emailadressen op een zwarte lijst komen te staan, waardoor ze geen aankopen bij ons kunnen doen. Daarnaast heeft Ikwiltegoed een lange lijst aan e-mailadressen uit het verleden die mogelijk bij fraude betrokken waren. Dit helpt bij het identificeren van verdachte e-mails en het nemen van actie om fraude te voorkomen. Dit is een van de acties die Ikwiltegoed onderneemt om fraude met je betalingsgegevens te voorkomen.
Bestellingen die langer dan twintig minuten duren, worden gemarkeerd en moeten handmatig worden goedgekeurd. Dit is een maatregel omdat frauduleuze activiteiten vaak trager worden uitgevoerd, om doeltreffend te kunnen zijn. Door bestellingen die langer duren te markeren en handmatig te beoordelen, kan Ikwiltegoed fraude voorkomen en onze klanten beschermen.
Ook wanneer een eerste bestelling bij Ikwiltegoed een bedrag boven de 399 bedraagt, wordt die gemarkeerd en moet de bestelling handmatig worden goedgekeurd. Het is belangrijk om deze bestellingen extra aandacht te geven, omdat we vaak fraude terugzien bij de grotere bestellingen. Door een bovengrens na te streven is het makkelijker om fraude op te sporen en te voorkomen. Door een account aan te maken, voorkom je dat je bij de tweede grote aankoop enige vertraging oploopt. Bovendien spaar je met een account bij Ikwiltegoed tegoedpunten die inwisselbaar zijn voor korting. Lees hier meer over.
Als iemand meer dan vijf bestellingen plaatst in een half uur, wordt de bestelling ook gemarkeerd en moet de bestelling handmatig worden goedgekeurd. Daarom adviseren we ten alle tijden om een grotere bestelling in één keer te plaatsen, in plaats van te verdelen over meerdere losse bestellingen.
Bovendien vraagt Ikwiltegoed waar nodig om legitimatie per e-mail. Dit is een eventuele extra stap die helpt om de identiteit van de klant te verifiëren en fraude te voorkomen. Dit laat zien hoe Ikwiltegoed de verantwoordelijkheid neemt om de klanten te beschermen en hen een veilige en betrouwbare ervaring te bieden. Hierbij geldt wederom dat we nauwkeurig te werk gaan met deze maatregel, om het klantengemak te waarborgen.
Tot zover wat wij doen om te voorkomen dat jij slachtoffer wordt van fraude. Zelf kun je gelukkig ook een hoop doen, om niet in de val te lopen. Zo willen we je erop attenderen dat wij nooit producten verkopen vanaf externe sites zoals Facebook, Instagram, Twitter, Tiktok of Whatsapp. Je kan uiteraard wel ons bedrijf tegenkomen op Social Media, maar mocht je een product willen kopen, zal dit altijd leiden naar onze officiële website. Een Tikkie of een email met een verzoek tot betaling zal je van ons dan ook nooit ontvangen. Twijfel je over de echtheid van een mail? Ga dan met de muis over het e-mailadres van de afzender. Mogelijk zie je dat het domein geen officieel domein is.
Geef daarnaast nooit jouw unieke activatiecode van een product aan eenieder die daarom vraagt. Dit zal altijd oplichting betreffen. Niemand zal ooit een reden hebben om bijvoorbeeld te controleren of de code van jouw 50 euro Playstation tegoed ‘nog werkt’.
Mocht er toch iets foutgaan of mocht je het vermoeden hebben dat er iets niet klopt kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze medewerkers reageren altijd binnen 1-2 werkdagen en hopen je probleem zo snel mogelijk op te lossen. Het mailadres is [email protected]
Door diverse maatregelen te nemen om fraude te voorkomen, toont Ikwiltegoed haar verantwoordelijkheid en toewijding om de klanten te beschermen en hen een veilige en betrouwbare ervaring te bieden. Ikwiltegoed blijft proactief zoeken naar manieren om fraude te voorkomen en de klanten te beschermen en blijft zich inzetten voor de klanttevredenheid. Uiteraard proberen we niet door te slaan in de maatregelen, zo hechten we veel waarde aan het feit dat we met drie seconde de snelste leverancier van Nederland zijn.
Probeer zelf ook alert te blijven voor mogelijke fraude en koop alleen producten vanaf onze website. Mocht je vragen, suggesties of liefdesbrieven hebben kan je altijd mailen naar [email protected]